معرفی مهم ترین روشهای کلاهبرداری در لوله بازکنی

بسیاری از افراد سودجو با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری کرده و متاسفانه برخی از افراد بدلیل عدم آگاهی های لازم گول این افراد را خورده و هزینه های گزافی را بابت لوله بازکنی پرداخت می کنند. البته ناگفته نماند که در بعضی مواقع لوله بازکن مجبور است تا برای باز کردن برخی لوله های گرفته زمان بیشتری بگذارد و از ابزار پیشرفته تری استفاده کند که در این صورت هزینه ی بیشتری نسبت به یک لوله بازکنی معمولی از شما دریافت می کند.

روش اول کلاهبرداری در لوله بازکنی؛ قیمت پایین!

در این روش زمانیکه شما با لوله بازکن تماس می گیرید، قیمتی پایین به شما داده تا موافقت شما را برای انجام کار دریافت کند ولی زمانیکه کار شما را انجام دادند، از شما هزینه ی بیشتری برای بازکردن گرفتگی لوله طلب می کنند. مثلا برای باز کردن لوله گرفته، می گوید من ۱۰ متر فنر استفاده کرده ام و به ازاء هر یک متر فنر هزینه ای بین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان درخواست می کنند که شما را مجبور به پرداخت آن می کنند. به همین دلیل به هیچ عنوان گول قیمت پایینی که در پشت تلفن شنیده اید را نخورید و همیشه از جاهای معتبر درخواست فنی کار دهید.

روش دوم؛ کلاهبرداری با اسید لوله بازکنی

برخی افراد کلاهبردار برای انجام خدمات لوله بازکنی در ابتدا به شما قیمت پایینی می دهند ولی در حین کار با روشن کردن دستگاه لوله بازکنی به گونه ای وانمود می کنند که تمام سعی خود را برای باز کردن لوله کرده اند ولی مشکل رفع نمی شود و با ادعاهایی مثل لوله فاضلاب مشکل پیدا کرده است و باید کنده کاری شود و لوله کشی مجددا انجام شود.

این کنده کاری و بنایی هزینه ای بیش از آنچه که احتمال می دادید، به دنبال دارد که در این زمان پیشنهاد دومی هم مطرح می کنند که می توان به جای کنده کاری ازاسید لوله بازکنی به همراه فنر استفاده کرد که مسلما شما این پیشنهاد را مقرون به صرفه تر از کنده کاری و دردسرهای بنایی می دانید و با خوشحالی قبول می کنید، غافل از اینکه این فرد بابت هر گالن اسیدی که در لوله فاضلاب می ریزد، از شما هزینه ای بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان دریافت می کند.

روش سوم؛ کلاهبرداری به روش مرگ لوله بازکن!!!

این روش بسیار بی رحمانه بوده و متاسفانه گاها گزارش های آن به گوش می رسد که برخی افراد کلاهبردار با اعلام اینکه چاه پر شده است و باید تخلیه گردد، با ماشین مخصوص تخلیه چاه اقدام به باز کردن چاه می کنند و در نهایت با اعلام اینکه مقدار فاضلاب چاه زیاد بوده، هزینه هنگفتی بابت تخلیه چاه دریافت می کنند که اگر این هزینه قابل قبول بوده که هزینه را دریافت کرده و رفته.

ولی زمانیکه هزینه به نظر آنها کافی نیست ترفند بی رحمانه ای را پیش می گیرند در این روش افراد سودجو یک نفر از بین خودشان را به بهانه لایروبی چاه به داخل فرستاده تا رسوب زدایی چاه را انجام دهد، بعد از گذشت مدتی در ظاهر نشان می دهند که اتفاقی افتاده و شخص مورد نظر که در داخل چاه رفته است دچار حادثه شده است، مثلا گازهای سمی داخل چاه این فرد را خفه کرده است.

سپس یک نفر به داخل چاه رفته و مثلا جسد وی را بیرون می کشد که در این زمان شما را تهدید به شکایت می کنند و شما هم چون کار را بیمه نکرده اید، بسیار نگران می شوید. در این زمان پیشنهاد درخواست مبلغی بابت حق السکوت از شما می کنند که متاسفانه خیلی از افراد در این مرحله گول خورده و با پرداخت مبلغی به این افراد کلاهبردار سعی در اتمام قضیه می کنند.

روش چهارم؛ تخریب سیستم لوله کشی

این روش ترکیبی از حقه ی کثیف اعلام قیمت اولیه ی بسیار پایین با یک کلک جدید است! در این روش، ابتدا به ساکن اجرت انجام کار به شکل بسیار پایین اعلام می شود اما از آن جا که این مبلغ اعلام شده، تنها در حد هزینه ی ایاب و ذهاب بوده است و هیچ توجیه و سود اقتصادی ای برای لوله بازکن نداشته است، لوله بازکنی مربوطه در صدد آن بر می آید تا به شکل دیگری، این سود را به دست بیاورد.

در رایج ترین حالت، لوله بازکن پس از ورود به محل مشتری و شروع کار، مدتی به بهانه های واهی خودش را مشغول به کار نشان می دهد و پس از مدتی، با حالتی نگران و مضطرب به کارفرما اعلام می کند که مشکل سیستم لوله کشی بسیار زیاد است و سیستم دچار تخریب شده است و نیاز به کنده کاری و تعویض سیستم لوله ها و … است.

اما در حقیقت ماجرا، شخص مربوطه با ایجاد عمدی تخریب در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، برای کارفرما هزینه ای چندین برابر را تراشیده است. در حالی که اگر از همان ابتدا مبلغ واقعی اجرت انجام کار به مشتری گفته می شد، مشتری با هزینه و زمانی بسیار کمتر، مشکلش حل می شد. در این روش نیز، ابزار اصلی چاه بازکن کلاه بردار، فریب مشتری با تطمیع قیمت بسیار پایین است.

منبع:

معرفی مهم ترین روشهای کلاهبرداری در لوله بازکنی

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
شتر گلو

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *