نقش گوگل ادز در فضای اینترنت چیست؟

  • اگه قصدتون کسب مشتری بصورت آنلاینه
  • اگه برای انتخاب گوگل ادز برای تبلیغات کسب‌و‌کارتون دودل هستید
  • اگه قصد دارین برای اولین بار از کمپین تبلیغاتی استفاده کنید

این مقاله رو هرگز از دست ندهید

خیلی از افراد ممکن است کسب‌وکار آنلاین خود را شروع کرده باشند اما، نتوانستند به هدفی که برای خود در نظر گرفته بودند دست پیدا کنند. دلیل آن بسیار واضح است، بازار آنلاین هم مشابه بازار سنتی می‌باشد. زمانی که کسب‌و کار خود را آغاز می‌کنید، تا زمانی که تبلیغات انجام ندهید و خود را به جامعه حاضر معرفی نکنید به فروش خوبی دست نخواهید یافت. اما چگونه باید تبلیغات کرد؟ تا میان هزاران وبسایت برتر و جاافتاده شناخته شویم؟ گوگل برای ما کار را ساده کرده است و با سرویسی که در نظر گرفته است این امکان را به ما می‌دهد. سرویسی که گوگل ادز نام دارد و قرار است در این پست وبیناری که در این حوزه برگزار شده است معرفی نماییم.

نقش گوگل ادز در فضای اینترنت چیست؟

گوگل ادز (گوگل ادوردز) سیستم تبلیغات گوگل است که درآن تبلیغات کنندگان سایت خود را از طریق سایت های همکار گوگل مانند: آمازون- یوتیوب و اپلیکیشن های موجود در پلی استور به روئیت مشتریان خود می گذارند. نحوه کار به این صورت است که با دادن کلمات کلیدی خود به گوگل میتوانید  تبلیغات خود را برای کسانی که کلمات یا عبارات کلیدی شما را سرچ می کنند به نمایش بگذارد . تبلیغ کننده همچنین به ازاء هر کلیک به گوگل هزینه ای پرداخت می کند که گوگل براساس هزینه ای تعیین شده  ویکسری استراتژی های و شرایط و ضوابط مربوط به گوگل که در ادامه به آن می پردازیم تبلیغ شمارو به مشتریان مورد نظر نمایش می دهد.

تبلیغات در گوگل چه مزایایی برای ما دارد؟

بهترین مزیت این سیستم معرفی کسب و کار ما در بستر اینترنت و فشای آنلاین است. قرار است اینجا کمی تخصصی‌تر به این موضوع بپردازیم. در واقع تبلیغات در گوگل به سه دلیل اصلی برای ما اهمیت دارد که در ادامه توضیح شده است.

  • تبلیغات را می‌توان به راحتی هدف‌مند نمود.
  • بودجه سرمایه گذاری برای این بخش از کار را مي‌توان مدیرت کرد.
  • می‌توان به راحتی هر قدم مانده به موفقیت را بررسی نمود و سعی و تلاش خود را اندازه‌گیری نماییم.

برای یادگیری اصول تبلیغات در گوگل ادز می‌توانید در دوره گوگل ادوردز و ریمارکتینگ آغازینو شرکت کنید.

مواردی که قبل از شروع تبلیغات حتما باید مدنظر قرار بگیرند

  • اهداف کاری مان را مشخص کنیم:

یعنی در ابتدای کار هدف، انگیزه و شاخص عملکردی خود را مشخص نماییم.در واقع باید تعیین کنیم چه کاری قرار است انجام دهیم و چه انگیزه‌ای برای مشتریان ایجاد می‌کنیم  و در انتها نقطه ای که برای هدف خود انتخاب کرده‌ایم چیست؟

  • در کدام بخش از فعالیت خود قرار است تبلیغات کنیم؟

منظور از انتخاب حوزه فعالیت، قیف فروش است. شما فرض کنید قرار است خود را به افراد بسیاری که در گوگل حضور دارند معرفی نمایید. اگر تنها بخواهید محصول خود را معرفی کنید و فقط برای بخش فروش خود تبلیغات کنید به نتیجه خوبی دست نخواهید یافت. چراکه در ابتدا شما باید مشتریان خود را نسبت به حوزه کاری  اگاه سازید و پس از آن اعتماد آنان را جلب نمایید و در نهایت برای تصمیم‌گیری و خرید متقاعد نمایید. بنابراین باید در تمام بخش‌های قیف فروش حضور داشته باشید. اما این انتخاب را دارید که برای بعضی از بخش‌ها هزینه کمتری پرداخت کنید و در بخش‌های دیگر هزینه بالاتری بپردازید.

  • محصول یا خدمت خود را به خوبی معرفی نمایید

برای معرفی محصول خود باید براساس هدفی که انتخاب کرده‌اید از کمپین‌های خاص و لندینگ‌پیج‌ خاص آن محصول استفاده کنید و در نهایت یک متن تبلیغاتی مناسب انتخاب نمایید.

  • طراحی یک مسیر دقیق و عالی

برای تبلیغات باید در وبسایت خود و در فضای آنلاین مقصد را انتخاب نمایید و برای آن یک مسیر دقیق طراحی نمایید و در تمام مسیر حضور یابید. این مسیر شامل محتواهای داخل سایت، تبلیغاتی که انجام می‌دهید و حتی سئو و بهینه‌سازی ان می‌شود که باید به درستی صورت بگیرند تا به موفقیت دست یابید.

اگر بدنبال تبلیغات موثر و پربیننده هستید هرگز این ۳ قدم را فراموش نکنید

۱. شناخت ساختار گوگل با درک اصطلاحات مهم آن

  • Impressions: به معنای نمایش تبلیغات در گوگل است
  • Keywords: کلمه کلیدی که با سرچ آن در گوگل نمایش داده می‌شود.
  • Search Term: کلمه یا عبارتی که باید در گوگل سرچ شود تا تبلیغات مربوط به وبسایت نمایش داده شود.
  • CTR: نرخ کلیک می‌باشد، یعنی تعداد کلیکی که نسبت به تعداد نمایش تبلیغ صورت می‌گیرد را نشان می‌دهد.
  • Bid: هزینه‌ای که بابت هر کلیک قرار است پرداخت شود.

و بسیاری اصطلاحات دیگر که باید مفهوم آن‌ها را دریافت تا راحتتر با پنل گوگل‌ادز و مراحل تبلیغاتی آن کار کرد.

۲. حساب خود را ساماندهی نمایید.

هنگامی که برای برای خود اکانت گوگل ادز می‌سازید و وارد ان می‌شوید، باید مثل وب سای خود برای آن هم یک برنامه مشخص داشته باشید. یعنی از همان قدم اول یک ساختار مشخص برای اکانت خود طراحی کنید و تمام اطلاعات را بخش‌بندی نمایید. بدین صورت که برای هر goal یا هدف خود یک لندینگ پیج مشخص طراحی نمایید. اگر قصد دارید محصولات خاصی را که در گروه‌های متفاوتی قرار می‌گیرند به فروش برسانید، آن‌ها را دسته‌بندی نمایید و هرکدام را در دسته مربوط به خود قرار دهید تا از این طریق یک مسیر ساده و راحتی را نیز برای سفر مشتری ایجاد نمایید.

۳. هزینه‌ای که قرار است برای هر کمپین تبلیغاتی بپردازید، از قبل تعیین کنید

هنگام استفاده از گوگل‌ادز، ممکن است شما بخواهید از چندین کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. بپس بهتر است از اول مشخص کنید می‌خواهید برای هر کمپین چقدر هزینه کنید. این هزینه برای تمام ادگروپ‌ها و کلمات کلیدی مربوط به آن‌ها صرف خواهد شد. در اینجا ممکن است شما برای یک کمپین بودجه کمتر و برای دیگری بودجه بیشتری در نظر بگیرید (می‌توانید برای شناخت انواع کمپین تبلیغاتی وبینار آن را مشاهده نمایید).

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *