بررسی نکات مربوط به حفر چاه جذبی

چاههای فاضلاب مدل های مختلفی دارند که البته هر کدام از این مدل ها بسته به نوع خاکی که در منطقه وجود دارد، تقسیم بندی می‌شوند. معمولاً مقنی های هر بخش و هر منطقه خاک آن قسمتی را که می‌ خواهند حفر کنند، بهتر می‌شناسند و متناسب با آن خاک چاه را حفر می‌کنند.
ما در این مقاله مطالبی مربوط به چاه جذبی را برای شما توضیح می دهیم، تا اطلاعات زیادی در رابطه با حفر این نوع چاه ها کسب کنید.

آشنایی با ساختار چاه جذبی فاضلاب

قبل از اینکه به سراغ معرفی ساختار چاه جذبی فاضلاب برویم، خوب است بدانید که یکی از انواع چاه‌ فاضلاب است که این مدل خیلی راحت تر کنده می شود و با استفاده از قدرت زمین و خاک آن منطقه عمل می‌کند.
هر چه قدرت خاک در جذب فاضلاب بیشتر باشد، عمر چاه و عملکرد آنها بیشتر می‌شود. اما بعد از مدتی ممکن است عمر چاه تمام شود یا اینکه زود به زود پر شود، در این صورت شما باید به رسوب زدایی چاه فاضلاب اقدام کنید. مقاله مربوط به این رسوب زدایی چاه فاضلاب را میتوانید در سایت برچسب مطالعه کنید.

در مواردی که نیاز به تخلیه چاه فوری دارید، می توانید از خدمات لوله بازکنی برچسب با توجه به منطقه ای که در آن سکونت دارید، استفاده نمایید و علاوه بر صرفه جویی در زمان خود با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه با دریافت بهترین خدمات شبانه روزی هر چه سریعتر مشکل خود را برطرف نمایید.

عملکرد چاه جذبی فاضلاب چگونه است؟

چاههای جذبی از چند قسمت تشکیل می‌شوند و نحوه عملکرد آنها این گونه می باشد که بعد از انتقال فضولات، آب فاضلاب با استفاده از قدرت جذب و فضولات و باقی مانده زایدات در چاه ته‌ نشین می‌شود و همین جذب کردن آب توسط خاک باعث جلوگیری از زود پر شدن چاه می شود.

قسمت های اصلی چاه فاضلاب جذبی کدامند؟

بیشتر چاه‌های فاضلاب جذبی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند:

  • بخش اول دهانه چاه یا به اصطلاح گلدانی نام دارد که بیشتر به بخشی که در سر چاه جذبی فاضلاب قرار می گیرد، گفته می شود. وظیفه این قسمت این است که آب ورودی چاه را به وسط میله چاه انتقال بدهد، تا آبی به دیواره ها برخورد نکند. این کار برای جلوگیری از خراب شدن چاه بسیار مفید می باشد.
  • میله چاه که این بخش همان قسمت استوانه ای که گلدانی چاه روی آن قرار می گیرد، نام دارد و عمق چاه جذبی فاضلاب را مشخص می کند.
    اگر دیواره‌ های چاه شما کمی سست بود و ترس از ریختن دیواره چاه داشتید، می توانید با سیمان یا حلقه های سیمانی مخصوص از ریزش چاه جلوگیری کنید و همچنین در صورت پر بودن چاه فاضلاب منزل خود، می توانید از خدمات قیمت مناسب چاه بازکنی سایت برچسب به صورت شبانه روزی استفاده نمایید. برای تماس با تکنسین لوله بازکنی میرداماد و دیگر مناطق، از طریق صفحات آن ها می توانید به شماره نزدیکترین لوله بازکن به خود دست بیابید.
  • انباره چاه به قسمتی می گویند که در آخر چاه فاضلاب قرار دارد و همه فضولات در این قسمت انباشته می‌شوند و همچنین مساحت بیشتری را نسبت به بقیه بخش ها دارد. وقتی فضولات و آب در این قسمت جمع می‌شوند، فرصت کافی پیدا می‌کنند که آب به وسیله جذب خاک از فضولات جدا گردد و به دیگر لایه های سطح زمین وارد بشود.

چند نکته در مورد چاه فاضلاب جذبی که باید توجه کنیم!

بخش هایی که در محاسبه حجم انباره چاه جذبی قابل اندازه گیری هستند عبارتند از:

  • تعداد افرادی که در منزل و در آن خانه زندگی می کنند.
  • تعداد سرویس بهداشتی و حمام
  • همچنین قدرت جذب خاک

نکته دوم که توجه به آن حائز اهمیت می باشد اینست که برای آب باران و آب های سطحی مانند شستشوی حیاط، فاضلاب مخصوص و همچنین جداگانه ای از چاه فاضلاب را در نظر بگیرید و به این مورد توجه داشته باشید که چاه جذبی مخصوص آب باران، کنار چاه فاضلاب ساخته نشود.

اگر چاههای جذبی پر شدند، شما می توانید بعد از تخلیه آنها دیواره را بتراشید و رسوب زدایی کنید تا دوباره به آنها قدرت جذب داده باشید.

برای اینکه اطلاعات بیشتری از چاه جذبی و عملکرد و همچنین ساختار آن بدانید، بهتر است مقاله مربوط به چاه فاضلاب را در سایت برچسب مطالعه کنید. این مقاله در مورد چاه فاضلاب جذبی به شما اطلاعات بسیار خوبی میدهد.

کندن چاه های جذبی در زمین هایی اتفاق می‌افتد که قدرت جذب آنها بسیار بالا باشد و در زمین هایی که قدرت جذب کمتری دارند، چاه سپتیک حفر می شود.

حفر چاه جذبی فاضلاب چگونه است؟

کندن چاه جذبی فاضلاب کار بسیار تخصصی می باشد و لوازم و ابزار مخصوص خود را نیاز دارد، اگر می خواهید از نحوه کندن چاه جذبی اطلاعات بیشتری را بدانید ما به شما راهنمایی های لازم را می کنیم.

  • در این مدل از چاه باید میله و یا ورودی دهانه چاه تقریبا ۸۰ سانتی‌ متر تا یک متر باشد.
  • عمق چاه جذبی نباید از ۷ یا ۸ بیشتر باشد و بعد از آنکه به خاک شنی رسیدید، می‌توانید انبار چاه را درست کنید.
  • اگر قصد دارید در ویلا یا باغ های خود چاه جذبی بکنید از حلقه های سیمانی بسیار محکم استفاده کنید؛ زیرا ممکن است حیواناتی مثل موش های خاکی با کنده کاری های زیرزمینی خودشان را به داخل چاه بریزند و در طولانی مدت باعث پر شدن چاه جذبی شما بشود.
  • در نظر داشته باشید که مدل خاک منطقه برای شما تعیین می کند چاه جذبی حفر کنید یا چاه مدل دیگر.

امیداریم که توانسته باشیم به خوبی سوال شما در مورد چاه جذبی چیست و نحوه حفر آن را برای شما مخاطب عزیز برچسب بیان کرده باشیم.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *